Thursday, December 19, 2013

Result PMR harini weyh!

Mesti time sekarang ni, ada adik2 yang ambik PMR tahun ni, tak lena tidur memikirkan result yang akan keluar kurang dari 12 jam insyaAllah... Haha... Tak apa, masih ada masa untuk doa, solat hajat & tawakal, insyaAllah, tak ada apa yang mustahil, haha...

Oh, t'ingat pulak time ambik result PMR dulu. Kalau tak silap time tu, dalam paper cakap, result keluar pukul 10, so, by that time, boleh dah kalau nak standby kat sekolah kan. Tapi, saya ke sekolah agak lewat banding dengan kawan2 yang lain, lepas Zuhur baru saya sampai lepas lebih kurang satu setengah jam dari rumah.

Sampai2 sekolah, kat p'karangan tu, dah nampak kawan2 yang dah dapat result, muka cool2 je, haha... Saya terus naik ke pejabat, waktu tu tak banyak orang pun yang tinggal, so tak payah queue, masuk je terus dapat ambik result. Honestly, waktu ni dah tak rasa b'debar sangat, sebab saya tau dah cuba yang t'baik, dah doa banyak2 & sebagainya, so, apa2 redha pasrah je, haha... Lepas dapat slip result tu, terus saya balik kan perlahan2, "Satu...dua...tiga...bla bla..."

Saya toleh belakang tengok muka mak ayah (saya suka buat diorang suspense) & saya anggukkan kepala. Senyum.

"Alhamdulillah..."

Seronok dapat buat mak ayah gembira. Lepas dapat result, terus gerak balik rumah, tak sempat nak jumpa kawan2 semua, yelah, dah saya pun datang dengan parents. Kawan2 yang lain mostly datang sendiri je.

Dah lama moment ni b'lalu, tapi saya masih ingat macam mana gembiranya saya waktu tu. & alhamdulillah, dengan result yang baik tu, saya dapat pindah sekolah yang best, alhamdulillah.

Pesan saya untuk adik2, apa2pun result anda, terimalah dengan hati yang redha. 

Baik atau buruk result kita tu, tak sepenuhnya menentukan pun siapa & di mana kita akan berada. Yang lebih menentukannya ialah bagaimana/apa yang kita lakukan/buat dengan result tu.

Jangan risau, doa saya untuk anda :)

Banyak kenangan saya kat sini :)





8 comments:

  1. Hmm...lepas ni ramai yang pakat nak pindah sekolah..studioous.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha... Semua nak carik sekolah hebat2... Kesianlah kat sekolah2 yg kurang glamour tu siapa pulak nak belajar kat situ... hahaha

      #eh

      ;p

      Delete
  2. Akak dah tak ada adik2 yg ambik PMR ada pon sepupu je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adik saya baru nak masuk form 2 tahun depan insyaAllah...

      Delete
  3. hana xingat dah time hana a,mbil result pmr cmna.. tapi kalau result upsr hana ingat.. huhu confius2..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, padahal waktu UPSR tu lagi muda kan, haha... Maybe sebab Hana jawab soalan PMR senang sangat kot, tu yang sampai lupa tu haha...

      Delete
  4. Thank you Atish! InsyaAllah saya ke sana ;)

    ReplyDelete
  5. Wkumsalam... Thank u to u too! :)

    ReplyDelete