Thursday, March 21, 2013

Result SPM weyh!

Penuh timeline Twitter saya pagi2 dengan tweet adik2 yang ambik result SPM hari ni. Saya yang m'bacanya pun boleh jadi b'debar sama. Lucu pun ada, haha...

Oh, saya masih ingat lagi time ambik result SPM lebih kurang 7 tahun yang lepas. Wow, dah lama kan?

Saya sekolah di Langkawi. Walaupun saya tinggal di Kedah, tapi, p'jalanan yang involve jalan darat & jalan laut tu m'buatkan p'jalanan terasa sangaaat jauh. Jadi, jangan kata nak ambik result tu je, p'jalanan tu sendiri dah m'buatkan saya rasa nervous & gelisah.

Saya & kawan2 satu sekolah sampai sehari awal di Pulau Langkawi. Kami b'malam di sana satu malam. Seronok2 jumpa dengan kawan2 pun, masing2 tak dapat sorok gelisah sendiri. Nervous b'jemaah! Haha...

Malam tu, kami buat satu benda yang agak interesting. We sat in a circle by the beach, catching up 'bout the latest which each other, & gave each other comfortin' words. & I find it works really well! Kami dah belajar dari Form 4 sama2, dah ulangkaji & buat latihan sama2, dah pergi program sama2, baca Yassin & solat hajat setiap malam sama2, dah jawab soalan SPM pun sama2, tinggal doa yang b'terusan & tawakal yang sepenuh hati.

Take some time to reflect on our aims & plans. Because when we're too much into the efforts, we may lose ourselves & we forget the very reason why we put all those  effort in the first place. Kita jadi lupa apa tujuan kita b'usaha bagai nak rak. Siang malam study, kerja macam Robot, tak ada roh. So, next time when we're workin' on somethin', don't be like that, ok?...

(to be continued...)

6 comments:

  1. AJ amik result SPM 9-10 tahun lepas.... =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow lama tuuu! Tahun 2002/2003 lah?... Tapi serious muka nampak macam lagi muda tau!...

      Delete
  2. spm tujuh tahun lepas? maknanya... sy lagi tua dari kamu.. hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup...

      Aik, tapi muka nampak lagi muda kot?

      Delete