Tuesday, December 4, 2012

Tak kisahlah saudara dengan Mickey Mouse pun!...

Oh, sejak akhir2 ni saya jadi sangat irritated dengan tikus yang entah sejak bila b'kongsi m'huni dalam rumah sewa ni. Sebelum ni, tak ada pun, menginap tak dijemput. Eh, maybe tong sampah rumah kat dapur yang tak b'tutup tu yang jemput dia! Haha...

Satu hal dengan tikus yang merayap2 kat dalam rumah ni, kita boleh sakit jantung dibuatnya kalau dia main cak2 dengan kita, tiba2 je muncul kan, haha. Tengah sedap2 ambil bau & bancuh air kopi 3-in-1 yang tengah dibuat, tiba2 pulak lalu depan kita... Kita melompat, dia pun melompat... Dapur kosong terus lepas tu sebab dua2 lari, hilang, haha...

Salah satu tempat favourite tikus buat rumah ialah kat belakang peti ais, serious. Jadi, siapa2 yang tau rumahnya b'tikus tu, anda tau nak mula cari kat mana... Err, nak cari ke?...haha...

Bau kencing tikus, Ya Allah..., busuk yang amat, menusuk kalbu hidung. Boleh mati pengsan rasa, haha... Tapi, kencing tikus jangan dibuat main, bahaya.

Risau jugak sebab bekas makanan saya selalu dikencing tikus, jenuh m'cuci... Dah berapa kali jugak, jadi, saya ubah tempat simpan makanan, harap2 tak b'laku lagi... 



haih, tikus tikus...

15 comments:

  1. tq for your kind response in most of my blog entries. I don't know you are from Kedah?! :)

    ReplyDelete
  2. tq for your kind response in most of my blog entries. I don't know you are from Kedah?! :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. yelah...from Kedah... that lil place called Changlun, never been to Jitra Mall's movie theater tho,haha...tak sempat lagi...

      Delete
  3. ish kalau bekas mknn dah kena kencing tikus xyahlah guna lg,,takut kena virus kencing tikus..hehe..btw, beli gam tikus yg dalam tin tu n sapu kt benda keras mcm kotak ke pastu letak la bawah peti ais..gam tu boleh tahan lama

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah,ada fikir jugak nak buang sebenarnya...dia kencing kat penutup tupperware,still tak kena makanan,so ingat cuci2 je,ke mcmmana?

      Hah,pakai gam tu kan,ada jugak Ayah buat dulu...

      Delete
  4. Eeeeee tikus... Alaaa apa nak kisah, imagine hamster.. Kiut hape..

    ReplyDelete
  5. bahaya tau tikus. pembawa penyakit. pasang perangkap lah. nak letak racun nnt susah plak.. haaa bela kucing lg senang.hehe

    ReplyDelete
  6. hahaha....sama-sama melompat....sapa lg takut...tikus ke manusia??
    :P

    ReplyDelete
  7. cer cuba bubuh daun pandan byk2 dlm umah esp kat laluan dia... enviro friendly...tak der pembunuhan.. n umah pun harumm....lipas pun lari... cuba lah..tapi mau rajin aaa bila dah kering.. tukar baru...

    ReplyDelete
  8. kencing tikus dah la busuk...
    bahaya pulak tu..!

    kalau nak guna pakai balik, pastikan tiada bau dan cuci bersih2..
    kalau demam, segera pi klinik ya.!

    ReplyDelete
  9. Jangan ambil mudah dengan kehadiran tikus kerana penyakit air kencing tikus boleh membawa maut.

    ReplyDelete
  10. tikus jangan dibuat maen....buat exp dalam lab xpe...

    psss....done follow u back dear.....

    ReplyDelete
  11. Hidangkan serbuk Milo untuknya, pagi esok jadi bangkailah ia...

    Nota: Serbuk Milo----> racun tikus

    ReplyDelete
  12. boleh beli racun tikus ;) atau perangkap tikus...mana dtg? dari lubang saluran air..cuba cek dia boleh buka lubang yg bertutup putih tu tau..pernah nampak dekat rumah kawan...huh ngerikk...walaupon lubang tu di hempap dengan batu sungai...

    ReplyDelete