Wednesday, December 5, 2012

Awak #1

Saya turun motor, nampak awak sedang mop lantai, bongkok2, tunduk2 dengan semangat. Orang lalu lalang, pijak lantai yang awak tengah cuci, awak senyum. 

Saya selalu ke sini, tapi saya tak rasa saya pernah nampak awak sebelum ni...

Ah, takapalah!


Lepas capai barang2 yang nak, saya ke cashier. Awak lagi. Awak senyum, saya senyum balik. 


"Saya nak resit ye..."


Awak hairan, awak tak cakap apa2. Kawan sebelah awak tunjuk something kat atas kaunter, mesin cetak resit saya rasa. Awak angguk2 & masih t'senyum. 


Saya nak tau nama awak. Saya cari nametag awak.

"Trainee. OKU"

Oh, saya t'paku sekejap...

Rupa paras awak biasa2 saja, saya tak tau suara awak macam mana & oleh sebab itu p'temuan pertama kita, saya tak tau macam mana budi pekerti awak. Saya agak, ia semanis senyuman awak.


& tiba2 saya rasa nak belajar bahasa isyarat.


Awak. :)

                       

16 comments:

  1. err..adakah cinta sudah berputik bro??hehehe. jika sudah, usah dikisahkan tentang kekurangan dia.. yang penting ketulusan hati dia.sejujurnya orang2 seperti ni sangat tulus hatinya..

    ReplyDelete
  2. hai awak...sy pun ada seorg boy yg slalu senyum dan bye2 sy kalau jumpa...dia seorg cleaner kt off...sy pun slalu senyum je kt dia bila jumpa...rupanya dia seorg yg bisu...tp kan dia seorg yg bagus di mata sy....msh jumpa dan msh senyum wp dh lama x jumpa...msh dikenali...

    ReplyDelete
  3. bisu ye? belajar bahasa isyarat ok gak :) blh berisyarat dgn 'awak' tu nti kan :)

    ReplyDelete
  4. bgus gak lau nk bljr bhs isyrt kan..tmbh ilmu.

    ReplyDelete
  5. bezkan klu tau bhasa isyarat..;-)

    ReplyDelete
  6. So sweet..

    Takpe belajar dapat tambahkan ilmu mengenai bahasa isyarat ni kan

    ReplyDelete
  7. cinta tak kenal erti kekurangan..jika itu jodoh kamo, insyallah Tuhan pasti permudahkan..amiiinn

    ReplyDelete
  8. awak2x... :) klu btul blaja dulu utk mngenal yer :)

    ReplyDelete
  9. angau sudah..tapi sweet la..

    ni contoh bahasa isyarat

    http://onitsukahana.blogspot.com/2012/09/pavlova-tu-dealova-ka.html

    ReplyDelete
  10. aku rasa aku tau dah sapa.hahaha - karl

    ReplyDelete
  11. wktu draft entry ni mesti senyum cmni kn
    ^________________^

    ReplyDelete