Wednesday, December 19, 2012

Adik saya tak PMR tahun ni...

Hari ni kat Facebook, status pasal keputusan PMR belaka... Kalau tak yang m'duduki yang post status (manalah tau kot2 ada budak2 sekolah yang takada Facebook account, ke semua ada?), mesti abang kakak yang post-kan, kaum kerabat, makcik pakcik sepupu sepapat pun post, haha...

Oh, taklah, saya tak perli diorg pun, haha. Sebab tahun lepas, waktu adik saya dapat result PMR yang bagus, saya pun sama bukan main t'uja, Facebook-lah yang jadi tempat diluah2kan semua, haha...

Those status shouting 'bout their bros, sis, sons, daughters, nieces, nephews, cousins come from the one feeling that I guess connect all those happy ppl. PROUD. Siapa yang tak bangga, kalau mereka2 yang kita sayang, yang kita dekat, yang kita ambil kisah, berjaya. Success here refers to anything, any success. In whatever good things that are being worked on. Little things to ponder though, succeeding in doing bad things are usually the contrary, it become the embarassment of those same group of ppl. So, choose, you want to be a pride or an embarassment? :)

Dah lama saya dapat keputusan PMR, tapi saya masih ingat hari itu. Alhamdulillah, keputusan yang buat ibu bapa saya, adik2 & orang2 yang saya sayang t'senyum & gembira. Kegembiraan melihat senyum mereka tu m'atasi kegembiraan dapat result tu sendiri.

Oh, tak lupa, untuk adik2 yang berjaya dalam PMR, tahniah untuk anda! Semoga terus b'semangat menuntut ilmu & m'jadi kebanggan untuk orang2 yang t'sayang. 

Buat yang tak berjaya, tak apa, itu bukan p'hujung dunia & hidup anda, p'jalanan masih jauh & keputusan PMR tu bukan segala-galanya. Jangan sedih2 ok?...


21 comments:

  1. AMboi makan tu, sampai 3 bijik tambah.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha,dah kira pandai sangat2 makan tu...haha...

      Delete
  2. Akak dah takde adik PMR.. la ni yg bongsu STPM..hehe...
    teringat dulu2 zaman akak PMR..1994..huhu...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha,samalah mcm saya,upcoming lah...adik bongsu still sekolah rendah...saya pulak PMR tahun 2004... :)

      Delete
  3. awat angka giliran saya kuar tu?

    ReplyDelete
  4. aik...yang error tu mesti xjawab soalan.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...dia tak berani nak bagi result tu...haha...

      Delete
  5. hahaa..comel la result peperiksaan tu :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha,tulah,dah buat sendiri memang comel je :p

      Delete
  6. Replies
    1. uih,lama dahtu?...adakah anda tua?...jahat gila soalan,haha...

      Delete
  7. Replies
    1. Haha,mana tak cantik,buat sendiri... :)

      Delete
  8. Replies
    1. hahaha,mcm dlm kalkulator saintifik pulak kan.haha...

      Delete
  9. aku suka waktu amik result SPM jer...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. SPM kan mcm last xm kat sekolah,mcm bapak segala xm...feel dia tu lain...

      Delete
  10. PMR tu pun ntah tahun bila jer bertahan. UPSR pun nak dipupus tak lama lagi.

    ReplyDelete
  11. haha.. aku suka yg ni!! tp somehow aku rs kena re-evaluate balik la.. ade resit paper x? =p

    ReplyDelete