Wednesday, October 24, 2012

Boleh tak nak cuti je?...

Esok tak ada kelas, satu Pahang cuti... Khamis Kulliyyah bagi cuti, jadi, cuti 5 hari sampai Ahad... Seronoknya dapat balik.

Lamanya tak balik. Bila last time balik ye?... Rasanya ada 1-2 bulan macam tu jugak. 
Alahai, lamalah sangat...Haha.

T'ingat satu conversation dengan dua mamat ni, waktu tu dalam bas p'jalanan Kuantan ke KL. Sembanglah, belajar lagi ke atau dah kerja, asal mana, semua lah kan.

Mereka : Berapa lama dah tak balik ni?...

Saya : Lama jugak, rindu kat family semua.


Mereka : Berapa lama tu?...


Saya : Ada lah dalam 3 bulan...


Mereka : Ooo...


Saya : Korang dah lama jugak ke tak balik?... Berapa lama?...


Mereka : 2-3 tahun...


Saya : ...


Malu rasa waktu tu, kalau boleh sorok muka ni, nak sorok kat mana2, haha...

Dulu waktu masih tak dapat terima hakikat tak dapat belajar kat tempat pilihan kat luar negara, punya lah lama dalam denial. Lama-kelamaan, Allah bukak satu2, tunjuk satu2 hikmah... Antaranya, boleh lebih kerap jenguk mak ayah, adik2 di Kedah, b'banding kalau saya sambung mengaji di luar negara. Alhamdulillah, soal duit nak balik tak selalu jadi masalah, Alhamdulillah atas rezeki-Nya.

Yelah, mana taknya, kalau b'jauhan even dalam Malaysia pun, kalau tak diizin-Nya nak b'jumpa, memang tak b'jumpa kan?... Hmm, apa2 pun, treasure-lah masa yang ada sementara masih hidup ni dengan b'bakti kepada keluarga...

Esok pagi b'tolak balik, doakan saya & keluarga selamat sampai! :)

4 comments:

  1. lama nye mereka x balik...huhuuu

    x balik beraya ke hape mereka tuh.

    semoga selamat sampai kat kg ye..amin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah,pengorbanan demi m'cari sesuap nasi yg halal agaknya :)

      Delete