Monday, September 24, 2012

Alhamdulillah...



"Jeleslah aku tengok hang Zul. Hang ada banyak benda, ada banyak benda, hang selalu tukar handphone baru, ada IPod yg baru, baju mahal2, pencil case saja pun dah branded, aku tak ada pun benda2 tu, t'ingin pulak aku bila tengok hang... Kaya hang ye" (nada mengeluh).

"Mana ada aku kaya, Ahmad. Barang2 ni semua aku dapat..."

"Wow, b'untungnya hang, Zul, hang tak payah keluar duit pun nak dapat barang2 tu, jimat duit hang yg memang dah banyak tu..."

"Ahmad, bila banyak orang bagi barabg2 tu kat aku bukan maknanya aku ni b'untung. Memanglah banyak orang bagi barang kat aku, aku kan anak yatim, tak ada ayah... "

Ahmad : " ... "

Apa definisi 'beruntung' bagi kita? Apa definisi 'bersyukur' bagi kita? Renung sejenak, tanya pada hati.

Selalu sangat, kita pandang kosong apa yg kita ada, dan kita gelisahkan apa yg kita tak ada.

Hmm...

5 comments:

  1. pastinye bila dah beruntung , kita bersyukur :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan?Sayangnya,kerapkah kita selalu reflect pada diri kita betapa b'untungnya kita ni?Selalu sangat kita tengok pada apa yg kita takada...hmm

      Delete
  2. ... kite nampak kat orang, tak nampak nikmat kat diri kita... ;(

    ReplyDelete