Tuesday, February 28, 2012

Tanpa mereka, siapa kita...


Ya Allah, berikan aku & adik2 aku kekuatan dalam seteruk mana keadaan sekalipun agar tidak melakukan perkara buruk ini...
Ya Allah, jangan izinkan aku & adik2 aku ever, melakukan benda2 yg sama...
Ya Allah, jadikan aku & adik2 aku anak2 yg tahun mengenang jasa & m'gembirakan hati ibu bapa kami...

Amin...

21 comments:

  1. Replies
    1. Tu lah, teknologi makin maju, tapi adab & perangai makin ke belakang... Hmm

      Delete
  2. hurm... tanpa mereka kita tiada di dunia... hargailah mereka selagi mereka masih ada...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betoi tu... Kena pandai hargai orang tua kita...

      Delete
  3. astaga...nanti esk2 anak depa pulak buat balik mcm tu kat depa...hmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hah tu lah, sungguh. Depa tu tak b'ingat lah tu... Ish3...

      Delete
  4. Replies
    1. Kan? Mintak simpang. Kita tak dapat jangka apa yg b'laku kat masa depan...

      Delete
  5. kalau bukan balasan di sunia, nanti tunggulah anak2 tuw balasan di akhirat... ibu bapa boleh jaga ramai anak tp pelik bila anak2 x dapat nak jaga sepasang ibu bapa yg dah uzur...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Allah, moga kita digolongkan dalam golongan anak2 yg tahun mengenang budi, tahu m'hargai & tahu m'cuba m'balas sebanyak mungkin jasa ibu bapa walaupun hakikatnya, ia tak akan pernah t'balas... Allah jugak yg Maha P'beri Rezeki, Maha Menolong, Maha Kaya, Maha Besar :)

      Delete
  6. masuklah engkau ke neraka jahanam!!!!!

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. moga2, kita semua dijauhkan dari semua perkara2 yg x baik ni...

      Delete
    2. Kan? Jom, doa2 untuk pakcik tu, mak ayah kita & mak ayah seluruh orang Muslim...

      Delete
  8. sedih kan... sayu ja baca..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi sayu tengok muka pakcik tu... :(

      Delete
  9. memang kecewa sikap anak2 mcm tuh..
    sampai hati mereka..
    insyaAllah hope kami be5 adik beradik tak kan pernah wat mcm tuh kat mak abah.amin

    ReplyDelete
  10. Harapan yg sama dari saya utk saya & adik2 saya...Hu3...Amin.

    ReplyDelete
  11. betapa kecewanya bila tahu ia dilakukan oleh orng islam .. =(

    ReplyDelete