Saturday, October 1, 2011

Beribu Sesalan


Ku susuri malam ini
Yang tidak berbintang sunyi sepi
Juga rembulan dah menghilang
Dalam kelam ku sendiri
Ku mencari hembus bayu
Yang selalu berbisik madah rindu
Kini membisu dalam sayu
Tidak ku temu suaramu
Kekasihku di jalanan yang berliku
Di saat ku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Di sini ku tersedu-sedu
Setelah cinta pergi
Ku mengusung duka ini diiringi
Kisah janji dimungkiri lagi
Sia-siaku, mencintaimu
Setia padamu, percayakanmu
Sebak dadaku, retak hatiku
Luka jiwaku, dihiris pilu


Rasanya ramai yg taw lagu ni. Saya je yg baru t'dengar, tu pun sebab ada housemate dok nyanyi2. Ter-touching dgn lirik dia yg puitis habis, fuh jiwang teruk jadinya, haha. Leleh beb, dgn muzik dia lagi...

Tapi betoilah, tak ada yg lebih mengecewakan bila janji2 yg dibuat sakan waktu b'cinta tak ditepati malah dilupakan pulak seolah-olah janji tu tak pernah ada pun. Pedih beb, pedih. 
Waktu dok syok b'cinta, dunia jadi warna-warni walaupun diri kita dibutakan cinta.
Waktu dok syok b'cinta, dunia jadi b'dua yg punya terus lupa yg masing2 masih ada tanggungjawab kat family, kawan2 & sbg.nya.
Waktu dok syok b'cinta, tak taw dah nak beza mana baik mana buruk hatta kalau buah hati tu b'perangai buruk pun, tetap kita nak baikkan dia jugak.
Waktu dok syok b'cinta, maniiisssnyaaa muluuuttt!!!...
Tapi,
bila dah tak suka, habis dunia jadi hitam.
bila dah tak suka, habis dunia rasa macam dok sorang2, lonely...
bila dah tak suka, habis dunia penuh dgn syakwasangka yg buruk2, tak nampak dah yg baik2...
bila dah tak suka, mulut ni sedu2 dok menangis bagai...



Footnote : Jiwang habis!!!hahaha...

7 comments:

  1. hahaha... shera pun suka lagu ni... liriknya memang terkesan sungguh la...

    ReplyDelete
  2. i think it's poems. nice lyrcis laah!!

    ReplyDelete
  3. laa.lagu kaa..igtkn buat puisi sndiri td huhu

    ReplyDelete
  4. betul3.... lagu nie pom ada makna bagi aku...=)

    ReplyDelete
  5. Lagu buat aku sedihh. ak rse bnci pon ade gak. bila tringatkan ayah n mak bpisah. tu je lah yg boleh comment..

    ReplyDelete
  6. shera : layan kan?sy bukan peminat mana2 antara 3 org tu tp lagu ni mmg besh...

    rtp farra arisha : yeah...org yg tulis lirik ni mesti pandai literature kan...

    novelgurl : hahaha...puisi sendiri?insyaAllah suatu hari nanti,haha... :)

    kak limah si supir : layan mmg layan...hahahaha...leleh habis! :p

    reenapple : besh kan kalau ada lagu tu yg mmg relate dgn hidup kita...as if mcm ost hidup pulak...hahaha

    cik kasih rahsia : hu3...mmg kesian pd kwn2 yg parents b'cerai...xtaw nak comfort mcmmana...you must be a strong girl sbb tu diuji sebegitu rupa...hu3...

    ReplyDelete