Saturday, October 1, 2011

Aku sebuah pemadam.

Kisah Pensil & Pemadam
Pensil: Pemadam, saya nak minta maaf.

Pemadam:
Untuk apa, Pensil? Awak tak buat apa2 salah pun.

Pensil: Saya nak minta maaf sebab awak selalu cedera sebab saya. Setiap kali saya buat silap, awak sentiasa ada untuk saya. Tapi bila awak buat silap, saya tak ada. Awak akan hilang sebahagian daripada diri awak. Awak akan menjadi lebih kecik dan kecik lagi setiap kali saya buat silap.

Pemadam:
Tu betul Pensil, tapi saya tak kisah. See, saya ni dilahirkan untuk buat tugas ni. Saya dibuat untuk bantu awak bila2 masa awak buat silap, walaupun satu hari saya tahu yang saya akan hilang dan awak akan gantikan saya dengan yang baru. Saya sekarang gembira dengan tugas saya. Saya tak suka tengok awak sedih, dan saya harap awak dapat teruskan perjuangan sampai titisan karbon terakhir.
Touching tak, touching tak? haha... Kalaulah saya ni pensil kan, bley ke saya dapat kawan macam pemadam?  
Adapted dari facebook ANa Ahmad
Image dari http://aliasyraf.files.wordpress.com/2010/12/pencil_and_eraser.jpg





 

6 comments:

  1. Sungguh touching entry ini..susah dpt kawan mcm pemadam tu sekarang huhu

    ReplyDelete
  2. pasti ada..tp pengibaratannya satu dalam sejuta~
    kite ade beberapa kwn mcm ni..sentiasa ada utk kita..susah atau senang..& kite sgt hargai mereka~ =)

    ReplyDelete
  3. Sedihnye!!,,
    pyah untuk kita hrgai kwan kita.
    Wlaupon dia baik dgn kite,, still kite wat xnmpk.
    bila buruuk dia cpat2 je kite nmpk

    ReplyDelete
  4. pemadam ohh pemadam..seorg kwn yg amat susah utk diketemui

    ReplyDelete
  5. elih japahar : tulah...1st2 bila baca ni, pun menusuk kalbu jgk...memang susah nak dapat kawan macamni sekarang...kawan utk suka2 memang banyak...kawan waktu b'duka?...hmm

    ~sal ijou~ : syukurlah kalau ada kawan macamtu...yg penting, kita taw macammana nak jaga & hargai diorang...kan kan?

    sunah sakura : sekadar menyampaikan :)

    cik kasih rahsia : betoi...hati kita ni penuh je dgn rasa2 yg x elok kan...cepat2lah ingat balik apa pengorbanan kawan2 kita tu utk kita...

    kak limah si supir : harap2 akan ada jugak dikurniakan Tuhan utk kita kawan2 macam pemadam ni...

    ReplyDelete