Sunday, July 4, 2010

Cuti Oh Cuti...

Hmm, pejam celik pejam celik, esok dah nak start kelas balik in 2nd year. The past 4 minggu lebih holiday was totally awesome. Walaupun saya kena balik ke Kuantan awal for Physiology resit exam but still I enjoyed every single day of my holiday. It's very very exciting especially bila semua family members dapat kumpul sama2 (sekolah pun kan cuti jugak).

Walaupun waktu dapat result Professional exam sebelum cuti hari tu saya tak berapa happy macam orang lain tapi still, I've got to reward myself for the job done. Memanglah saya sedih sebab fail (lagi), tapi Alhamdulillah saya cepat get over bukan macam selalu (Normally, kalau saya sedih sebab something, lama masa saya ambik untuk get over). Sebenarnya, saya memang dah agak fail sebab carry marks rendah yang amat.
Ok, cukup. Back to holiday story, haha..

My family & I had a 3 days & 2 night stay in a chalet terapung kat Merbok. The stay was so great. Chalet pulak ala2 kampung macam tu, memang best. Tambah2 bila makanan yg dimasak semua masakan simple2 kampung style (no one can beat my mom's cook, haha). My dad & little brother were fishing all the time. Excited betul depa. Pagi2 waktu Subuh, bila air pasang, goyang2 je chalet. 1st morning, mula2 ingat chalet ada raksasa goncang ke apa, haha. Bila nak balik rumah, semua rasa sedih je.


Then, ada jugak pergi mandi2 kat Tupah. Best. Lama tak mandi air sungai. Asyik mandi air masin je kat TC.

Hari2 lain saya habiskan dengan pergi kenduri sana sini, habiskan baca buku2 yg dah target nak habiskan (adala 4 buku macam tu), main2 dengan adik2 & kemas2 rumah.

Mungkin untuk sesetengah orang, macam boring je kalau stay kat rumah. Tapi bagi saya, it is really meaningful to spend a lot of time as you can with your family. Seronok apa? Bukan selalu boleh sama2 cuti...

Walaupun cuti memang best, tapi study tak boleh lupa lah. Kenalah sedar diri kan?haha...
Adalah saya study sikit, tengok balik mana tajuk2 yang lemah dalam Physio.

Seminggu awal sebelum resit exam, saya balik Kuantan, nak jumpa lecturer tanya2 sikit apa yang patut. Many thanks to Faiz sebab walaupun dia tak kena resit, dia pun balik awal untuk teman saya & Fariss. Kesian kat Fariss, macam dah gila tinggal sorang2 kat IM2, haha. Fariss dah lama balik dulu sebelum saya & Faiz.

Alhamdulillah, dah habis exam semua, result pun dah dapat. Again, Alhamdulillah.

Esok, dah nak start kelas. Jadual pun dah dapat. Cantik betul jadual sebab tak ada lompong, haha...

Pemandangan biasa tiap2 kali cuti habis

Hmm, bila next cuti? =p

2 comments:

  1. Salam... esok start kelas 2nd year kan? good luck! :-)

    ReplyDelete
  2. wkumslm.yup,haha..tima kaseh =D
    korg tu pun..
    see u all lusa.. ;D

    ReplyDelete