Thursday, April 22, 2010

Friends, I'm Sorry...

Kamu kawan saya
Saya kawan kamu
Kawan perlukan kawan

Kamu sedang dalam masalah
Saya dalam musim senang tenang
Kamu adu masalah pada saya

Saya...
Rasa bersalah
Rasa teruk

Rasa bingung
Sebab tak tahu nak fikir apa2
Sebab tak tahu nak kata apa2

Sebab tak tahu nak buat apa2
Untuk usai kusut kamu


Bukan apa


Sebenarnya
Saya boleh
Saya mampu

Cakap macam2 pada kamu
Susun ayat cantik2 untuk kamu
Dengan niat nak comfort kamu


Tapi

Hakikatnya

Saya hanya mampu cakap saja

Sebab yg jatuh & ditimpa tangga itu kamu

Yang merasa...kamu

Saya tak mahu
Hanya pandai cakap2 di mulut
Sedangkan

Dalam hati saya : "Cesy,cakap senanglah.Cuba kalau diri sendiri yg ada masalah..."
Bila batang hidung saya sendiri yg kena, kan penyek juga nanti...

Jadi
Saya tak akan pernah mampu cakap apa2 utk comfort siapa2

Sebab
Walaupun mungkin masalah kamu pernah jadi masalah saya

Hakikatnya

Cara kita, pertimbangan kita lain2
Sebab kita semua lain2

Jadi, kawan

Saya minta maaf yg amat
Sebab yg saya hanya mampu
Adalah
Bagi telinga utk mendengar

Bagi mata utk sama bersedih
Bagi bahu utk disandar
Bagi tangan utk tepuk2 belakang kamu

Bagi duit utk belanja kamu makan
Bagi kepala utk sama2 pening & tekey dgn kamu
Bagi hati utk cuba2 merasa sama masalah kamu


Dan
Bagi mulut utk ingatkan kamu

Supaya tak lupa

Bahawa

Walaupun saya tak mampu


Tapi
Allah Maha Mampu

Dia selalu ada untuk kamu

Dia Tuhan kamu & Dia juga kawan kamu
Yang sudah sangat tentu

Boleh comfort-kan kamu

Sebab

Dia Maha Tahu SEMUA


...Kawan, I'm sorry...



4 comments:

  1. wahh..sdeynya nep..hehe..xpe2..xkesa..

    ReplyDelete
  2. huhuhu
    mtk maap jgk anep
    gurau senda =(

    ReplyDelete
  3. Nice post! Walaupun kita dakwn tuk dgr prob kite, Allah lebih memahami..kerana semua yg terjadi aturanNya;)

    ReplyDelete
  4. fanah:sdey ke,hu3..
    dena:xyahla sdey2..ang ni,haha..
    shima:tima kaseh..suma org mesti rasa bnda yg sama kn..takut tersalah cakap bila nk comfort kwn2 yg dlm mslh,hu3..

    ReplyDelete